Céget látni madártávlatból?

Kategória: Gondolatok | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Céget látni madártávlatból? Miért fontos ez? Azért mert nem a napi robot közben, apró elemeiben nézzük a cégünk labirintusának szürke falait, hanem felemelkedünk, és felülről szemléljük az egészet, amikor kirajzolódnak a szemünk előtt a labirintus zsákutcái, elporladó projektjei, és meglátjuk a helyes utat, a követendő irányt.

Céget látni madártávlatból?

A módszerrel, amit mindjárt megmutatok, egy olyan vázlatot kapunk, amelyhez minden stratégiai döntés előtt tudunk nyúlni, hiszen minden fontos dolog szerepel rajta a cégről. A cégvezetők nagy többsége, ahol megcsináltuk ezt a stratégiai tervezést, jól látható helyre kirakja az irodájában, és amikor bizonytalan, vagy döntés előtt áll, egyszerűen rápillant, és élesen látja maga előtt azt az irányvonalat, visszaemlékezik arra, amit terveztünk a cégében, és máris könnyebb a helyzete.

Üzleti modell tervezés

Legjobb módszer erre az üzleti modell tervezés (canvas) vagy is vászon.
Ennek 9 pontja van:

  1. Piaci előny
    Milyen előnnyel bírsz a konkurenciáidhoz képest? A vevők miért válasszanak pont téged mások helyett?
  2. Célcsoportok
    Kik a célcsoportod
  3. Értékesítési csatornák
    Minden csatorna, ahol eléred a célcsoportodat. pl: networking rendezvények, hideghívások, Facebook hirdetés, stb.
  4. Kapcsolattartás
    A már meglévő ügyfelekkel hogyan tartod a kapacsolatot, pl: személyesen, telefonon, hírlevéllel, éves ügyféltalálkozón, stb.
  5. Bevételek
    Milyen forrásokból jönnek, milyen módokon lehet nálad fizetni, stb.
  6. Kulcs erőforrások
    Van egy zseniális és pótolhatatlan alkalmazottad, vagy egy know-how a birtokodban vagy esetleg mindösszesen te magad van a cég központi lelke? Vedd számba őket.
  7. Fő tevékenységek
    A céged tevékenységének alap tevékenységei, pl: gyártás, szolgáltatás, Facebook posztolás. Minden olyan dolog, ami fontos a működéshez.
  8. Partnerek
    Kikre támaszkodik a céged: Külső szolgáltatók, alvállalkozók , marketing partnerek, stb.
  9. Kiadások
    Fajtái, tételei

Ne csak a jelent, hanem a jövőt is tervezd bele. Például ha van egy olyan értékesítési csatorna, ami fontos lenne, de még nem használod, akkor írd fel és jelöld meg, mint jövőbeli feladat.
Ezt felteheted más színű post-ittel és így vizuálisan is könnyebb átlátni.

A vászon elkészültekor pontosan látni fogod a céged összefüggéseit, hiányosságait, erősségeit és a fejlesztési irányokat.

Inkább profi kezekre bíznád? Esetleg problémás a céged? Keress meg és segítek!

Vissza

Címkék : stratégia, tanács, cég, tervezés, üzleti modell

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Palánkai Gábor

15 éve vezetek sikeres cégeket. Voltam már sportszer üzletlánc vezetője, 160 férőhelyes étterem vezetője, logisztikai cég vezetője és felépítettem két kirobbanó sikerű autószalont is. Ez idő alatt kialakítottam egy bizonyítottan működő cégvezetési módszertant, ami minden iparágban, minden cégnél bevált.

Kapcsolódó cikkeink:

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.