Startup vagy kisvállalkozás?

Kategória: Kisvállalkozásoknak | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Szeretnék tisztázni két fontos fogalmat, mert azt tapasztalom, hogy ez ügyben van némi káosz a fejekben és sokszor maguk a cégek tulajdonosai/vezetői sem tudják pontosan, hogy milyen lovon ülnek éppen, és ami nagyobb baj, hogy e miatt nem is tudják hogyan kellene meglovagolni (felfuttatni).

Startup vagy kisvállalkozás?

 

Más feltételekkel nevezünk egy céget induló KKV-nek, és más feltételekkel startup-nak.

Startup

A startup egy nagy növekedési potenciállal rendelkező, nemzetközi piacokra készülő, innovatív (általában IT vagy technológiai) vállalkozás.

A startupok élete egy alapvető dologban különbözik egy induló KKV-nál. Hogy mi ez? Ők két piacra, két vevőkörnek „dolgoznak”. Egyrészt az ügyfeleiknek, másrészt a befektetőknek. Egyrészt el akarják adni a termékeiket, ezzel is bizonyítva létjogosultságukat és piacképességüket, másrészt tudatosan készülnek a tőkebevonásra, így nemcsak az ügyfeleknek, hanem a befektetőknek is vonzóvá kell tenni a céget.

Az ilyen cégek életében a legnagyobb jelentősége az innovációnak és a fejlesztésnek van, hiszen ők igyekeznek új utakat keresni, eddig még nem létező megoldásokat megvalósítani. Vagy már létező megoldást még jobbá fejleszteni, mert nem megfelelő a már meglévő.

Egy startup folyamatos növekedési kényszerben van, mert ha megáll a növekedés, kifullad a lendület, azt nem nézik jó szemmel sem az alkalmazottak, sem a befektetők.

Másrészt egy startup életében azt megmondani, hogyan lesz sikeres, milyen marketinget kell folytatnia, hogyan kell értékesíteni, lehetetlen előre megmondani. Olyan szinten változnak a dolgok ezen a piacon, hogy neked is folyamatosan változtatnod kell, mert a kockázati befektetők és a startup versenyek is folyamatosan tele vannak és egymást ölik a jobbnál jobb(nak gondolt) ötletek.

Induló KKV

Ezzel szemben egy induló KKV-nak egy piaca van: az ügyfelek.

Ezért a legfontosabb fejlesztési irányai induláskor a jó üzleti modell és az értékesítés/marketing. Így tud talpon maradni és elérni azt a pénzügyi hátteret, ami biztosítja a túlélését.

Ha ez sikerül, akkor kell magát a céget fejleszteni és elkezdeni HR-ben, folyamatokban és projektekben gondolkodni.

Nem kell vég nélkül fejlesztenie és nem kell vonzó tőkebefektetői célponttá válnia. Ha sikeres lesz, akkor majd vonzó lesz „magától”.

 

Tisztázd le magadban, hogy milyen céget is vezetsz, KKV-t vagy Startupot és csináld az ahhoz tartozó cégépítési stratégiát!

Vissza

Címkék : startup, kkv, cég, vállalkozás, vállalat, fogalom

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Palánkai Gábor

15 éve vezetek sikeres cégeket. Voltam már sportszer üzletlánc vezetője, 160 férőhelyes étterem vezetője, logisztikai cég vezetője és felépítettem két kirobbanó sikerű autószalont is. Ez idő alatt kialakítottam egy bizonyítottan működő cégvezetési módszertant, ami minden iparágban, minden cégnél bevált.

Kapcsolódó cikkeink:

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.