Te szoktál-e hibázni???

Kategória: Gondolatok | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Mostanában több rosszindulatú megjegyzést is kaptam különböző, számomra sokszor ismeretlen emberektől, a legtöbbször írásos formában, a  FB-on. Minden elírást, minden hibát, azonnal elárasztottak nem túl építő megjegyzésekkel.

Te szoktál-e hibázni???

Minden esetben korrekt hangnemben felhívtam a kritizáló troll figyelmét, hogy bármilyen furcsa, de én, és a kollégáim, hirdetésgyártó alvállalkozóim is emberből vagyunk, és dolgozunk. Aki dolgozik, csak az tud hibázni. Vannak megfelelő formái a hibák jelzésének, de a nagy nyilvánosság előtti gúnyos megjegyzések nem tartoznak ide, legközelebb privát üzenetben legyen szíves az hibákat észrevételezni. Senki sem válaszolt ezekre.

Három dolog jut ilyenkor eszembe: az emberekben olyan mértékű frusztráció halmozódott fel, hogy ezt szeretnék kiélni valahol, de mivel kerülik a konfliktusokat (hiszen sokan nem tudják kezelni ezeket), ezért írásban trollkodnak mások kárára. Nem haragszom rájuk, hisz maguk is sebzett emberek, akiket valószínű gyerekkorukban sokat kritizáltak, romokban az önbecsülésük, és ezt akarják valahogy kompenzálni mások kritizálásával. Nem veszik észre, hogy azt kapják az élettől, amit beletesznek. Ez számomra is egy lecke volt, egy visszajelzés, úgyhogy én is visszább vettem a kritikai megjegyzéseimből :) Hisz én is azt kapom vissza, amit beleteszek.

Második gondolatom az a marketinges szabály volt, hogy „csak a döglött kutyába nem rúgnak bele”. Ez megnyugtatott :)

A harmadik pedig az volt, hogy vajon a cégvezetők hogyan fogadják azt, amikor az alkalmazottjuk hibázik. Vajon megnézik-e azt, hogy ez mennyire gyakori? És azt, hogy ez szándékos-e, vagy sem?

Felmerül-e bennük, ha egy dolgozó sokat hibázik, akkor lehet, hogy ők nem magyarázták el megfelelően, hogy mit kell csinálnia? Nincsenek világos elvárások vele szemben, nem tudja, a cégnek mi a célja, merre kellene tolni a cég szekerét, vagy egyszerűen meg kell tőle kérdezni, hogy otthon minden rendben van?

Ehelyett gyakran azt látom, hogy ész nélküli letolások, üvöltések vannak, mert abban nőttünk fel, hogy hibázni rossz. Aki hibázik, vagy bukik, az erkölcsi hulla.

Nézzünk már szét!!!

Az egész vállalkozói lét arról szól, hogy új dolgokat próbálunk ki, és imádkozunk, hogy pont ez működjön, és ne bukjunk rajta!  Egy sikeres vállalkozó mondta egy újságírónak azt, hogy úgy tudott jó döntéseket hozni, hogy előtte rengeteg rossz döntést hozott. Hogy hívják azt, amikor valaki sok jó döntést hoz, mert előtte sok rosszat hozott? Tapasztalat. Te hogy állsz ehhez a kérdéshez?

Vissza

Címkék : cégvezető, alkalmazott, hiba

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Palánkai Gábor

15 éve vezetek sikeres cégeket. Voltam már sportszer üzletlánc vezetője, 160 férőhelyes étterem vezetője, logisztikai cég vezetője és felépítettem két kirobbanó sikerű autószalont is. Ez idő alatt kialakítottam egy bizonyítottan működő cégvezetési módszertant, ami minden iparágban, minden cégnél bevált.

Kapcsolódó cikkeink:

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.